Deci, derulați o campanie pentru a vă crește gradul de cunoaștere a mărcii pe Facebook și doriți să înțelegeți eficacitatea campaniei dvs. Asta pare destul de rezonabil. Ar trebui să fie destul de simplu, nu?
Nu chiar. Pe lângă realizarea unui sondaj, măsurarea creșterii gradului de cunoaștere a mărcii nu este atât de ușoară pe cât ați putea crede.
În era digitală, în care specialiștii în marketing de performanță instalează pixeli de urmărire și măsoară conversiile online cu calcule solide de rentabilitate a investiției, ușor de generat, marketerii de brand s-au confruntat întotdeauna cu o provocare mult mai grea.
Cum măsori dacă campania ta de publicitate creată cu dragoste a făcut ca o persoană să fie mai conștientă de marca ta?
Din fericire, te-ai hotărât derulați campanii pe Facebook, deoarece are câteva valori care vă ajută să faceți asta.
În această postare pe blog, vom analiza componentele cheie ale unei campanii de conștientizare a mărcii Facebook, modul în care Facebook vă ajută să măsurați gradul de conștientizare a mărcii și diferitele moduri în care puteți utiliza aceste informații.
Dar, mai întâi, să aruncăm o privire rapidă la exact ce este gradul de cunoaștere a mărcii și de ce este o măsură cheie.
Ce este conștientizarea mărcii?
Ei bine, conștientizarea mărcii este creșterea succesului îndeplinirii obiectivului principal al campaniei dvs. de publicitate pentru brand. Care este obiectivul principal al campaniei dvs. de branding? Aceasta depinde de stadiul canalului de marketing pe care îl vizați cu campania dvs.:
Dacă desfășurați o campanie pentru a crește gradul de cunoaștere a mărcii, vă aflați chiar în partea de sus a pâlniei de marketing, iar valorile pe care le măsurați trebuie să reflecte acest lucru.
KPI privind conștientizarea mărcii – REAMINARE AD
Aceasta este o măsură a eficienței publicității pentru a determina dacă cineva expus la anunțul dvs. își amintește ulterior de acesta. În mod tradițional, acest lucru se face printr-un sondaj – o formă destul de greoaie de măsurare.
Veștile bune?
Facebook a creat o valoare care estimează creșterea reamintirii anunțurilor.
Deci, de ce ar trebui să vă concentrați pe creșterea reamintirii anunțurilor în loc să vă uitați la creșterea clicurilor, a CTR-ului sau a altor valori mai comune?
În primul rând, pentru că oamenii își pot aminti anunțul tău fără să dea clic sau să-l placă!
Dar, mai important, creșterea reamintirii anunțurilor este o valoare care definește și mai mult relația cuiva cu marca dvs. Și despre asta înseamnă de fapt creșterea gradului de cunoaștere a mărcii.
Cum să derulezi campanii de cunoaștere a mărcii pe Facebook
Campaniile de conștientizare a mărcii Facebook se află în partea de sus a pâlniei pentru a vă crește reamintirea mărcii. Selectați opțiunea corespunzătoare din ecranul de creare a campaniei pentru a derula o campanie de cunoaștere a mărcii.
Treci prin același proces de creare a campaniei de aici cu alte obiective, precum Trafic sau Conversii.
Diferența de bază sunt cele două opțiuni pe care le aveți pentru optimizarea campaniei:
- Cunoasterea marcii: Această optimizare combină acoperirea și atenția pentru a viza persoanele mai susceptibile de a-ți aminti anunțurile.
- A ajunge: Această optimizare vă permite să maximizați numărul de persoane care văd anunțul într-un anumit timp. Dacă alegeți să optimizați pentru acoperire, vi se va oferi opțiunea de a seta un număr maxim de afișări ale anunțului pe care o persoană poate să le vadă.
Deci, crearea unei campanii de conștientizare a mărcii pe Facebook este destul de simplă. Acum trebuie să știți cum să măsurați și să interpretați rezultatele campaniei dvs.
Cum se măsoară brand lift
După cum am menționat mai devreme în această postare, KPI-ul cheie pentru creșterea mărcii este creșterea reamintirii anunțurilor. Deși este de obicei măsurată printr-un sondaj, Facebook are o măsurătoare care măsoară creșterea estimată a reamintirii anunțurilor în cadrul platformei sale.
Acesta este un loc grozav de început pentru cei care nu au timp sau bani pentru a efectua un sondaj.
VALOR ESTIMAT DE RECAMARE A ANUNȚĂRII (PERSOANE)
Această măsurătoare oferă cea mai bună estimare de către Facebook a numărului de persoane probabil să-și amintească anunțurile, dacă vi se solicită, în decurs de două zile. Acest număr este calculat prin compararea atenției și a acoperirii anunțurilor dvs. cu datele istorice despre corelația dintre atenție și reamintirea anunțurilor. Aceasta se bazează pe peste 300 Studii Nielsen Brand Effect.
Când rulați o campanie de cunoaștere a mărcii, post-promovare sau video, această valoare poate fi selectată din opțiunile Personalizare coloane din meniul drop-down Coloane din tabloul de bord Ads Manager.
Este important să rețineți că factorii care nu sunt incluși în această valoare pot afecta, de asemenea, reamintirea anunțurilor, cum ar fi calitatea reclamei dvs., cunoașterea existentă a mărcii dvs. și publicul pe care îl vizați.
Există o mulțime de moduri în care puteți folosi această valoare pentru a înțelege mai multe despre campaniile dvs. de cunoaștere a mărcii:
- Comparați eficiența diferitelor reclame în generarea reamintirii anunțului în publicul țintă.
- Descoperiți performanța mărcii dvs. cu diferite criterii demografice vizate pentru a înțelege ce rezonează cu ce grup.
- Vedeți ce destinație de plasare a reclamelor oferă cea mai bună creștere: Facebook mobil, desktop sau Instagram?
- Monitorizați creșterea reamintirii anunțurilor în timp pentru a înțelege impactul pe termen lung al campaniilor dvs. de branding.
- Pentru campanii mai mari – și bugete mai mari – este recomandat un sondaj de brand lift pentru rezultate mai precise.
Studiu de cunoaștere a mărcii
Când desfășurați un sondaj de brand lift cu Facebook, un sondaj cu întrebări despre marca dvs. este trimis la două grupuri de persoane, unul care vă vede reclamele și altul care nu.
Un exemplu de întrebare de sondaj ar putea fi: Vă amintiți că ați văzut un anunț pentru MARCA DVS. online sau pe un dispozitiv mobil în ultimele două zile?
Doar anumite campanii sunt eligibile pentru un studiu de brand lift și trebuie să contactați un reprezentant de vânzări Facebook pentru a afla dacă campania dvs. este.
Concluzie
Conștientizarea mărcii este vitală pentru orice afacere. Este ceea ce stă la baza cine ești. Îi face pe oameni să vrea să „Google” ceva în loc să-l caute.
Priviți înapoi la pâlnia de marketing din partea de sus a acestui blog. Nimeni nu va ajunge vreodată la fundul acelei pâlnii fără conștientizare.
Din păcate, majoritatea companiilor nu sunt ca Google și nu pot conta pe faptul că majoritatea populației lumii le cunoaște deja numele.
De aceea, investiția în campanii de cunoaștere a mărcii este atât de vitală. Fără ele, nu are rost să investești în toate acele campanii de performanță aflate mai jos în canal. Sau, cel puțin, acele campanii de performanță vor deveni mult mai costisitoare.
Prin urmare, este vital să înțelegeți dacă campaniile dvs. de cunoaștere a mărcii produc sau nu o creștere a recunoașterii mărcii dvs. și să vă creșteți gradul de conștientizare. Valorile digitale tradiționale, cum ar fi clicurile, CTR sau aprecierile, nu vor da rezultatele dorite.
Concentrați-vă pe reamintirea anunțurilor și creșterea mărcii pentru a înțelege cum rezonează campaniile dvs. de cunoaștere a mărcii.
Studii de caz relevante ale Todays.Agency
- O mașină nouă în oraș: campanie multicanal de cunoaștere a mărcii pentru „miracolul suedez”
- 50% Black Friday mai bun decât anul precedent: Cum să folosiți vacanțele strategic pentru a stimula încrederea socială, veniturile și vânzările și pentru a asigura o creștere exponențială viitoare
- Cum să vă faceți marca să funcționeze online: 138.22% Mai mult trafic după ce identitatea offline a fost refuzată printr-o campanie online inteligentă
- Revigorarea pieței românești de mașini uzate prin generarea de lead-uri