Acest articol vă va prezenta tot ce trebuie să știți despre lumea interesantă a publicității ppc: Cuvinte cheie, reclame, bugete și oferte, rangul anunțului, direcționarea, și conversii.
Să începem lucrurile cu elementele de bază.
Plată-pe-clic (PPC) este un model de publicitate care le permite agenților de publicitate să plaseze anunțuri pe o platformă publicitară și să plătească gazda platformei atunci când se face clic pe anunțul lor.
Scopul anunțului este să conducă utilizatorul care dă clic către site-ul web sau aplicația agentului de publicitate, unde utilizatorul poate finaliza o acțiune practică, cum ar fi achiziționarea unui produs, descărcarea unui ghid sau vizualizarea unei oferte.
SERP Google pentru interogarea: „pantofi de alergare albaștri”.
Motoarele de căutare precum Google sau Bing permit agenților de publicitate să afișeze anunțuri relevante pentru ceea ce caută utilizatorii.
Cum funcționează PPC?
Ori de câte ori există un spot publicitar pe o pagină cu rezultate ale motorului de căutare (SERP), are loc o licitație instantanee pentru cuvântul cheie.
O combinație de mai mulți factori, inclusiv suma licitată și calitatea anunțului, decid câștigătorul care va apărea pe primul loc al SERP.
Aceste licitații sunt cele care mențin angrenajele PPC în mișcare. Ele încep când cineva caută ceva pe un motor de căutare.
Dacă agenții de publicitate sunt interesați să afișeze anunțuri legate de interogarea de căutare a unui utilizator, se declanșează o licitație pe baza cuvintelor cheie licitate de agenții de publicitate. Anunțurile care câștigă licitația apar apoi pe pagina cu rezultatele motorului de căutare.
Agenții de publicitate folosesc conturi pe platforme precum Google Ads sau Bing PPC Ads pentru a-și configura anunțurile și pentru a determina unde și când ar dori ca acele anunțuri să apară pentru a se implica în aceste licitații.
Conturile sunt împărțite în campanii pentru a ușura gestionarea și pentru a raporta diferite locații, tipuri de produse sau alte categorii utile. Campaniile sunt împărțite în continuare în grupuri de anunțuri care conțin cuvinte cheie și anunțuri relevante.
Cuvinte cheie
Cuvintele cheie se află în centrul PPC, conectând agenții de publicitate la interogările de căutare ale utilizatorilor.
Interogările sunt cuvintele pe care utilizatorii le introduc în caseta de căutare a unui motor de căutare pentru a găsi rezultate. Pe de altă parte, agenții de marketing folosesc cuvinte cheie pentru a viza acești utilizatori prin potrivirea interogărilor lor de căutare.
Reclame
Alături de cuvintele cheie, agenții de publicitate trebuie să pregătească anunțuri în campaniile lor. Acestea sunt amplasate în grupuri de anunțuri care vizează cuvinte cheie comune și sunt organizate pe teme comune.
Reclamele sunt ceea ce utilizatorii vor vedea dacă licitația este câștigată, așa că sunt esențiale pentru a fi corecte. Acestea conțin de obicei titluri, rânduri descriptive și o adresă URL.
Pe un SERP, acestea pot apărea deasupra rezultatelor sau în partea de jos a paginii. Este o practică bună să testați diferite versiuni ale copiei publicitare pentru a vedea care sunt cele mai bune performanțe.
Bugete și oferte
Agenții de publicitate trebuie să decidă cât sunt dispuși să cheltuiască pentru un anumit cuvânt cheie pentru a participa la licitație. Acest lucru se realizează folosind bugete la nivel de campanie și sume licitate la nivel de grup de anunțuri sau cuvinte cheie.
Bugetele sunt stabilite la nivel de campanie și pot fi depășite zilnic, dar nu vor fi cheltuite în exces lunar.
Ar trebui să setați bugete în funcție de strategia generală a contului, dar sumele licitate sunt mai precise pentru a controla cheltuielile. Toate grupurile de anunțuri trebuie să aibă sume licitate, dar sumele licitate la nivel de cuvinte cheie înlocuiesc sumele licitate la nivel de grup de anunțuri.
Mulți agenți de publicitate folosesc strategii de licitare automată. Acestea permit agenților de publicitate să stabilească un obiectiv specific pentru campaniile lor și apoi să pună platforma de publicitate să stabilească cea mai potrivită ofertă pentru fiecare licitație.
Puteți aplica strategii de licitare unor campanii individuale sau unui portofoliu de campanii multiple.
Rang AD
Câștigarea licitației înseamnă mai mult decât a avea cea mai mare ofertă. Motoarele de căutare analizează alți factori pentru a determina care anunțuri ar trebui să fie în partea de sus și cel mai valoros loc pe SERP.
Motoarele de căutare au modalități speciale de a lua în considerare alte elemente pentru a determina clasarea anunțurilor.
Google, de exemplu, ia în considerare:
- Suma licitată.
- Relevanța și calitatea anunțurilor.
- Contextul de căutare (cum ar fi dispozitivul utilizatorului și ora din zi).
- Impactul formatului (de exemplu, dacă include extensii care îmbunătățesc formatul anunțului).
Termenii PPC pe care ar trebui să-i cunoașteți
Termenii și acronimele PPC pot fi uneori dificil de digerat. De aceea le-am descris pe cele mai importante dintre ele, astfel încât să puteți vorbi rapid limba industriei!
- Copie a anunțului – În publicitatea PPC, copia publicitară este titlul, textul și adresa URL implementate în anunțul online. Este folosit pentru a convinge utilizatorii să facă clic pe un site web.
- Extensii de apel – Funcția le permite utilizatorilor să afișeze un număr de telefon de redirecționare Google sau de afaceri împreună cu anunțul lor PPC.
- Clic – În PPC, un clic este înregistrat atunci când cineva face clic pe unul dintre anunțurile dvs.
- Rata de clic (CTR) – O modalitate de a măsura succesul unei campanii de publicitate online. CTR este determinat prin împărțirea numărului de utilizatori care au dat clic pe un anunț la numărul de afișări.
- Rata de conversie – Conversiile împărțite la clicuri reprezintă rata la care un clic pe anunțul dvs. a dus la o conversie sau acțiunea dorită.
- Cost-pe-clic (CPC) – Suma de bani pe care un agent de publicitate o plătește motoarelor de căutare și altor editori de pe Internet pentru un singur clic pe reclamă atrage un vizitator pe site-ul său web.
- CPM – Costul pentru 1.000 de afișări.
- buget zilnic – O sumă stabilită pentru fiecare campanie publicitară pentru a specifica cât, în medie, doriți să cheltuiți în fiecare zi.
- Impresii – Numărul de persoane care văd anunțul dvs. PPC.
- Cuvânt cheie – Un cuvânt sau o expresie introdusă de un utilizator de Web într-un motor de căutare, iar dvs. setați anunțul PPC să fie afișat.
- Suma licitată pentru cuvinte cheie – Cea mai mare sumă de bani pe care sunteți dispus să o plătiți pentru fiecare clic pe anunțul dvs. PPC.
- Landing page – Pagina web pe care aterizează un vizitator Web când face clic pe anunțul dvs. PPC.
- Plată-pe-clic (PPC) – O metodă de publicitate în care agentul de publicitate plătește pentru fiecare clic primit prin motoarele de căutare.
- Scorul de calitate -Un sistem de clasare pe care Google îl folosește în funcție de relevanță pentru a determina prețul licitației.
- Rentabilitatea investiției (ROI) – ROI se referă la compararea profiturilor și costurilor campaniei dvs. PPC.
Cum să dezvoltați o strategie PPC
O campanie de succes PPC începe cu a strategie. Trebuie să știți și să definiți clar ceea ce doriți să realizați.
Care este telul tau?
Un PPC sau un program social plătit poate consta în multe obiective diferite. Uneori a ta Obiectivele PPC va fi evident, dar uneori acest lucru va necesita mai multă luare în considerare a tuturor opțiunilor disponibile pentru organizația dvs.
Cele mai comune obiective PPC includ:
- Cunoasterea marcii
- Considerarea produsului și a mărcii
- Oportunitati
- Vânzări
- Vânzări repetate
Aceste obiective se aliniază cu pâlnia de vânzări: conștientizare, considerație și achiziție.
În calitate de agent de publicitate, ar trebui să examinați îndeaproape canalul de vânzări pentru afacerea dvs. și să vă personalizați programele media plătite în consecință.
De exemplu, o afacere B2B poate avea un ciclu de vânzări mult mai lung datorită cercetării soluțiilor de afaceri și implicării interne a factorilor de decizie.
În schimb, un produs de comerț electronic pentru consumatori ar putea fi o achiziție imediată sau la câteva ore de la clic pe un anunț PPC.
Să ne uităm la fiecare dintre aceste cinci obiective și tactici PPC care vă vor ajuta să le îndepliniți fiecare.
1 Conștientizarea mărcii
PPC este adesea folosit pentru conștientizarea mărcii pentru a introduce și a crește vizibilitatea unei mărci sau a unui produs. În această fază, dorim să maximizăm expunerea la un public extrem de relevant, cu speranța că clicurile vor duce la faza de analiză.
Folosind Reclame afișate PPC poate fi eficientă dacă direcționarea este în funcție de subiect, folosind cuvinte cheie, subiecte, destinații de plasare relevante, liste de pe piață sau o combinație a acestora. Aceste tactici de direcționare sunt cele mai generale, dar vor oferi o acoperire mai largă.
De exemplu, dacă afacerea vinde echipamente de scuba, eventual licitarea pentru „unelte de scuba” ar putea crește gradul de conștientizare a ofertei de produse.
Dezavantajul acestei abordări este că veți vedea adesea costuri pe clic mai mari din cauza concurenței și, uneori, a clicurilor irelevante.
2 Considerații despre produs și marcă
În această fază, când utilizatorii iau în considerare și cercetează o achiziție, este un moment excelent pentru a reintroduce marca cu o direcționare mai detaliată și un limbaj convingător îndemn la acțiune în textul publicitar.
Când consumatorii ajung în faza de considerații, interogările lor de căutare vor deveni de obicei mai detaliate și mai specifice.
Aceștia pot căuta mărci și combinații de produse pentru a cerceta, compara și citi recenzii precum „TV Samsung 50” sau „TV LG 50”.
Acesta este un moment excelent pentru a utiliza remarketingul cu un banner sau reclame adaptabile pentru a aduce consumatorul înapoi la produsul vizualizat anterior.
3 conduce
Atunci când modelul dvs. de afaceri nu acceptă vânzările imediate sau online, doriți să colectați clienți potențiali pentru a urmări clienții potențiali interesați și a-i implica într-o conversație.
Aceste idei îi atrag pe utilizatori să sune sau să completeze un formular web online pentru a iniția conversii.
Modul în care este urmărit clientul potențial va varia pentru fiecare companie, dar acum aveți și informațiile pe care le puteți utiliza pentru campanii PPC și de potrivire cu clienții sociale plătite.
4 Vânzări
Consumatorii gata să cumpere tind să folosească cuvinte în interogările lor de căutare care indică o intenție mai mare. Aceasta poate include lucruri precum: numere de model. Informații despre livrare. Reduceri. Cupoane. Finanțare.
Este bine să aveți campanii separate care să abordeze această fază evidențiind oferte, garanții, informații despre garanție sau politica dumneavoastră de returnare.
Acest lucru îi asigură pe consumatori că afacerea dvs. este cea de la care cumpărați. Folosiți pe deplin copierea și extensiile la anunțuri. De asemenea, încercați anunțurile de abandonare a coșului de cumpărături și anunțurile de remarketing care arată produsele pe care le-a văzut utilizatorul.
Un PPC solid și o strategie socială plătită ar trebui să includă numeroase obiective pentru a atinge și a conduce consumatorul în pâlnia de vânzări pentru a cumpăra.
Ar putea fi util să subliniați acest lucru într-un grafic care conține obiective, cuvinte cheie, teme, mesaje cheie și pagini de destinație pentru a organiza și a vă asigura că toate bazele sunt acoperite.
După lansare, examinați rezultatele și stabiliți cum să optimizați și să alocați bugetele. Verificați secțiunea „Atribuire” a platformei media plătite sau a analizelor pentru a vedea căile de campanie și conversiile asistate pentru a vă ajuta să progresați cu un cont de succes.
Cum se calculează rentabilitatea investiției reclamelor
Chiar dacă măsurarea rentabilității investiției reclamelor ar trebui să fie unul dintre primele lucruri pe care marketerii ar trebui să le învețe, mulți nici măcar nu iau în considerare acest lucru și nu au nicio idee despre asta.
Există trei moduri de a le calcula:
1 Rentabilitatea cheltuielilor publicitare
De cele mai multe ori, atunci când specialiștii în marketing vorbesc despre rentabilitatea investiției, ei vorbesc despre rentabilitatea cheltuielilor publicitare, o rentabilitate a cheltuielilor publicitare. Formula simplă pentru rentabilitatea cheltuielilor publicitare este venitul PPC minus costul PPC, împărțit la costul PPC. Rezultatul ar fi în procente. Să ne uităm la un exemplu pentru a vă ajuta să înțelegeți mai bine:
Dacă vânzările dvs. de la PPC sunt $1000 și $500 ar fi costurile dvs. PPC, atunci rentabilitatea dvs. a cheltuielilor publicitare ar fi 100%. (1000-500=500)/500 = 1,0 sau 100 la sută.
2 Rentabilitatea investiției
Când te uiți la definițiile ROI și ROAS, le-ai găsi aproape similare. Profit minus costul împărțit la cost. Singura diferență este modul în care se calculează costul. În comerțul electronic, costurile PPC nu sunt singurele costuri de care ar trebui să vă ocupați.
Alte costuri sunt suportate pentru realizarea produselor și apoi onorarea comenzilor, inclusiv costurile de procesare a cardului de credit, prețurile mărfurilor returnate, și salariile persoanelor care răspund la telefoane și răspund la întrebările clienților prin e-mailuri. Ar trebui să includeți toate taxele, nu doar taxele de clic.
3 profit pe afișare și profit pe clic
Fie că este vorba de Profit per Afișare sau Profit per Click, calcularea acestora nu este la fel de simplă precum calcularea celorlalte două metode. Cu toate acestea, odată ce înțelegeți valorile, acestea sunt destul de ușor de generat într-o foaie de calcul.
Aveți nevoie de date privind afișările, costul total, clicurile și valoarea vânzărilor. Tot ce trebuie să faceți pentru a calcula profitul este să scădeți costul total din valoarea totală a vânzărilor. Pentru profit pe afișare, împărțiți profitul la afișări și pentru profit pe clic, împărțiți profitul la clicuri.
Nu există cel mai bun mod de a calcula rentabilitatea investiției pentru PPC. Ar trebui să alegeți metrica pe care o considerați confortabilă și care vă ajută în funcție de costurile dvs. Doar alegeți unul și nu continuați să vă deplasați înapoi între diferite valori.
Studii de caz relevante ale Todays.Agency
- O mică modificare a site-ului a crescut rata de conversie cu 133%
- Am ajuns la sume CPA sub 1 Eur în campaniile Google și Facebook
- Descoperiți cum o firmă de avocatură a folosit Google Ads pentru a-și crește afacerea cu 54%