Your PPC campaigns should go wherever your customers are.


We are here to deliver them anywhere.


Your PPC campaigns should speak the same language as your customers.


Wherever they are in the world. 

How an International PPC campaign can help you

If your business already has a global presence, the next step is expanding your PPC advertising into new regions.

Search habits vary by country and industry. A different country may mean a foreign language and a different culture, requiring a different approach.

Consequently, it is essential to understand how targeting, bidding, and language will change when advertising in other countries.

Whether your customers search on Google, Bing, Yandex, or Seznam.cz, we can create suitable international PPC campaigns for your business.

Our international PPC strategy covers everything from keyword research to impactful ad copy in the target language of your choice, taking both linguistic and cultural differences into account.

These are the key success factors of our International PPC Campaign service:

  • Country-specific keyword research 
  • Audience segmentation
  • Top channels by region 
  • Industry & competition analysis
  • Global PPC campaign management 
  • Landing page localization 
  • Ad copy created by native speakers
  • Tracking Implementation 
  • Keyword bids on different platforms 
  • Monthly sales and marketing report sent by email & monthly conference call
  • Direct contact with the person who manages the account

We have learned that success is not accidental, and we also applied the philosophy of “continuous improvement” for over 480 projects we have dealt with.

 

We apply our winning processes and checklists on each project in all stages: setting, launching, optimizing, and reporting. This way, we minimize human error, and we efficientize the time and the budget spent, so overall, we offer better results.

See what our International PPC Campaign service can offer you:

google ad services
Expand into new markets.

International PPC campaigns are a great tool to reach out to new markets. For example, if your business growth stagnates in the US, it can help tap into growing markets from Europe or Asia and massively expand your customer base.

Less competitive search engines.

There is a lot of potential in international search engines such as Local Google versions or Yandex, Baidu, and Seznam. These will give you a competitive advantage in increased reach, qualified traffic, ROI, and user experience.

Increase your brand awareness.

International PPC campaigns will help your business reach customers worldwide. That will automatically increase your brand awareness and overall brand reputation.

Lower CPC.

Compared to other forms of advertising, PPC is a cost-effective method, and it’s even cheaper in foreign languages due to the lack of competition. Fewer companies are bidding for foreign keywords, so if you have decided to run international campaigns, there is no better time to do it.

Better ROI.

Lower CPC comes bundled with another benefit. Depending on the markets where you want to run international PPC campaigns, there are chances to get a better ROI than the one coming from local campaigns.

Less crowded markets.

There are over 1 million advertisers on Google and 699,000 advertisers on Bing—that means a lot of brands are struggling to get to the top. Advertising on the international markets will give you more room to scale and better chances of reaching the top without thousands of competitors trying to grow their businesses.

Take a look at our case studies from the past International PPC campaigns to get a first-hand view of all we do.

We belive in succesful partnership
FAQ

O campanie internațională PPC înseamnă mai mult decât traducerea unei campanii existente. Prin urmare, veți avea nevoie de o analiză aprofundată a diferențelor lingvistice și culturale pentru publicul țintă și de o selecție de motoare de căutare adecvate pentru fiecare țară.

Cel puțin o dată pe lună, programăm o întâlnire cu dumneavoastră, raportăm rezultatele și discutăm despre starea campaniei. Dar, desigur, dacă aveți nevoie de asistență imediată, puteți oricând să programați o întâlnire cu unul dintre specialiștii noștri în aceeași zi.

Avem proceduri de operare standard care au fost verificate și validate, liste de verificare ușor de urmat și verificări încrucișate între specialiștii noștri pentru a ne asigura că livrăm exact ceea ce am convenit și ceea ce vă așteptați. Vom începe o campanie plătită numai după ce ați verificat-o și aprobat-o și am configurat KPI-urile și codurile de urmărire a conversiilor.

Avem un proces de audit intern cu experții noștri pentru a găsi soluții la problemele care apar. De asemenea, atunci când punem la punct o campanie, propunem un plan tactic. În fiecare lună, venim cu perspective și acțiuni pe care le recomandăm să le implementăm. Așadar, la fiecare șase luni, creăm un plan strategic pentru a optimiza bugetul campaniei și conversiile pe toate canalele dvs. de trafic plătit.

Odată ce înțelegem tipul de servicii internaționale PPC de care aveți nevoie și obiectivele dvs. specifice, atunci putem crea un plan strategic cu termenele, strategiile și bugetul pe care să le aprobați.

Consultanța, configurarea, managementul sau relațiile bazate pe performanță au toate așteptări diferite. De exemplu, configurarea poate fi un proiect unic, iar performanța poate fi un parteneriat pe termen mai lung.

Dacă stabilim obiective mai mari cu dvs., atunci veți vedea că durata contractului se referă la asta.

Ei bine, încercăm să ne adaptăm soluțiile pentru majoritatea companiilor care au nevoie de ajutorul nostru. Cu toate acestea, din experiența noastră, nu sunteți potrivit pentru noi dacă:

1) microgestionați și faceți schimbări în campanii pe cont propriu,

2) nu putem seta KPI-uri pentru campaniile dvs.,

3) nu ai un buget de minim $1000/luna, sau

4) nu te poti angaja cel putin 3 luni, astfel să putem face optimizări si să aducem rezultatele dorite.

Got other questions that aren’t answered?


Book a 30 min consultation call sau contact us

You can't open a door with the wrong key. 

 

We have the right one for expanding your advertising into new regions.