Studiu de caz: Cum am lansat o campanie eficientă de conștientizare a mărcii pe mai multe canale pentru renașterea modelului Volvo XC90

Despre

Producătorul suedez de mașini a oprit producția vechiului Volvo XC90 în 2015 și a lansat o nouă generație de vehicule SUV premium. În același an, noul model a devenit disponibil pe piața din România. EIT Forum Auto, importatorul oficial, avea de urmat un manual strict de brand pentru campaniile offline.

Avea nevoie de o campanie online puternică și extinsă, perfect aliniată cu manualul mărcii, pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la renașterea Volvo XC90. Vechiul model a devenit depreciat din punct de vedere moral și oamenii au fost nevoiți să afle despre noua linie de mașini și să îmbrățișeze noul concept de identitate.

Cerintele:
Renașterea modelului XC90 în conformitate cu manualul mărcii

Producția Volvo XC90 a încetat în 2015, fiind înlocuită cu o nouă generație de SUV-uri premium. Importatorul lor oficial EIT Forum Auto avea un manual strict de marcă care trebuia respectat atunci când desfășurau campanii offline. De asemenea, era necesară o campanie eficientă de marketing digital pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la renașterea Volvo XC90 și pentru a ajuta oamenii să îmbrățișeze noua linie și conceptul de identitate. Această campanie trebuia să fie pe deplin aliniată cu manualul mărcii.

Provocarea: A crește gradul de conștientizare a tehnologiei de ultimă generație a XC90

Când Volvo și-a lansat noua generație de SUV-uri premium, XC90 se depreciase foarte mult. La momentul lansării, la începutul anilor 2000, modelul avea un avantaj tehnologic semnificativ față de concurenții săi, dar până în 2015, devenise drastic depășit. Acest lucru a determinat clienții să apeleze la mărcile fabricate în Germania pentru a fi la curent cu noile inovații tehnologice.

Lansarea noii generații de Volvo a trebuit să anunțe o nouă eră a tehnologiei de ultimă generație, totodată lăudând atributele legendare ale Volvo de siguranță, confort și familie. Aceasta nu a fost o sarcină ușoară, deoarece Volvo nu mai era asociat cu suedezul ca lider al inovației auto.

Strategia noastră de deschidere…

Ne-am început demersul prin a identifica mixul corect de canale pe care să facem campaniile și a trebuit să fim meticuloși pentru a găsi unde locuiește acest public țintă. Cumpărătorii ideali ar fi putut folosi o multitudine de site-uri web, dar selecția negativă trebuia evitată pe toate canalele utilizate pentru a preveni asocierile inadecvate.

A trebuit să excludem site-urile pentru copii, precum și site-urile de jocuri de noroc, torrentele, jocurile online și imaginile de fundal atunci când am proiectat campania de marketing. Evitarea paginilor de știri și a site-urilor care relatează accidente a fost, de asemenea, extrem de necesară. Pe baza acestor straturi de filtrare, a trebuit să luăm în considerare multe scenarii diferite atunci când vizam publicul potrivit, din cauza acestui public împrăștiat, inclusiv numeroși migranți ai mărcii. 

 

În sfârșit, dar nu în ultimul rând, toate materialele promoționale online, videoclipurile și bannerele trebuiau optimizate pentru afișarea online, locațiile premium trebuind să fie securizate. Datorită importanței mari ca aceste campanii să fie eficiente, a trebuit să difuzăm mesajul printr-o rețea perfect controlată de căi digitale, astfel încât canalul, poziționarea, calendarul și profilul de audiență să rămână consistente pe tot parcursul.

Pasii urmatori…

Pentru a ne implementa planul, am folosit o varietate de instrumente, inclusiv Google Display, Google Search, Facebook Video Ads, YouTube Video Ads și Video Remarketing, pentru a pătrunde în audiența atent selectată și pentru a anunța renașterea Volvo XC90.

Optimizarea bannerului pentru afișaj digital

Un buchet de achiziții media, Google Display, Google Search, Facebook Video Ads și YouTube Video Ads și Video Remarketing a fost compilat pentru a pătrunde într-un public larg, dar atent selectat și pentru a anunța renașterea Volvo XC90.

Optimizare banner pentru afișare digitală

Odată ce designul strategiei noastre a fost adaptat și lustruit până la detalii complicate, toate materialele promoționale dezvoltate conform manualului mărcii au trebuit să fie optimizate pentru afișarea digitală.

Achiziționarea Sentient Media

În continuare, am abordat o selecție de știri premium românești, inclusiv cele mai prestigioase cu cel mai mare număr de cititori. A fost creat un amestec de presă scrisă, televiziune și publicații de nișă dedicate iubitorilor de mașini, ținând cont de profilul și volumul publicului acestora. Adevarul.ro, Realitatea.net și automarket.ro au fost câteva dintre canalele media selectate cu care am achiziționat poziții premium de afișare pentru bannere digitale

Captură de ecran a campaniei

Captură de ecran a campaniei

Google Display: sarcina minuțioasă de a răspândi știrile

Campania de cumpărare media a fost derulată împreună cu o campanie de display Google pentru a viza site-uri web precum publicații de știri online de calitate și altele dedicate acoperirii știrilor din industria auto. 

 

Am lucrat pentru a ne asigura că bannerele sunt găzduite pe mii de site-uri web, pentru a realiza o circulație largă a mesajelor. Totuși, procesul a trebuit să fie optimizat în mod activ și continuu pentru a preveni aterizarea bannerelor pe site-urile paria în ceea ce privește asocierea mărcilor.

Captură de ecran a campaniei

Până la sfârșitul lunii 1, peste 2000 de anunțuri pe site-uri web găzduite au fost eliminate

Am monitorizat continuu situația, excluzând toate jocurile de noroc, jocurile de noroc, site-urile web de descărcare și multe platforme care nu erau adecvate pentru afilierea la marcă. Toate paginile care acoperă știri sau date referitoare la accidente de mașină au fost, de asemenea, filtrate. Au rămas doar site-uri web de calitate, asigurându-se că știrile despre renașterea Volvo se bucurau de o poziție de afișare premium.

Captură de ecran a campaniei

Campanie de căutare Google: relevanța mai presus de orice altceva

Am dezvoltat o campanie meticuloasă de căutare Google, concepută astfel încât anunțurile noastre să domine paginile de rezultate. Am creat toate reclamele pe baza cuvintelor de căutare și am compilat o listă de peste 200 de cuvinte cheie negative pentru a spori relevanța afișării anunțurilor și pentru a evita afilierea necorespunzătoare a mărcii. Toate campaniile de căutare au fost optimizate pentru
a face vizibile extensiile anunțurilor.

Reclame video Facebook unisex

Datorită diferitelor ancore de interes în funcție de gen, am adaptat campania de reclame video pe Facebook selectând două publicuri țintă distincte, unul pentru femei și altul pentru bărbați care locuiesc în zonele urbane. Același clip a fost afișat diferit, declanșând o imagine cu un cuplu în fața femeilor și imaginea mașinii, împreună cu un îndemn, în fața bărbaților.

Captură de ecran a campaniei

Captură de ecran a campaniei

Anunțuri video YouTube și remarketing video pentru a implica publicul și pentru a-l ghida pentru a descoperi întreaga poveste

Întrucât peste 6 milioane de români urmăresc în mod regulat clipuri YouTube, canalul a fost considerat primordial pentru răspândirea notorietății mărcii. Definirea publicului general a fost un mod elaborat, dar a fost realizată printr-o abordare de remarketing și un filtru de direcționare granular bazat pe istoricul vizionărilor și interesele online ale utilizatorilor. 

 

Utilizatorii care au interacționat anterior cu site-ul web oficial Volvo au fost vizați în primul rând, iar anunțul video a fost afișat în conformitate cu istoricul de vizionare al utilizatorilor online.

De exemplu, anunțul a fost transmis în flux înainte de un clip de recenzie publicat de CNET pe Volvo XC90, toate reclamele fiind foarte relevante și perfect plasate. Aceasta a fost pentru a asigura puritatea mărcii și pentru a evita contaminarea relevanței mesajului cu materiale neadecvate.

 

În plus, am efectuat o abordare de redirecționare secvențială pentru spectatorii expuși la versiunea extinsă a reclamei și am continuat povestea renașterii Volvo XC90 printr-o succesiune de clipuri diferite mai scurte, cimentând și adăugând complexitate mesajului de bază.

Rezultatul: o campanie extrem de relevantă care a reangajat publicul Volvo cu cel mai bun echilibru preț-calitate posibil.

Clientul a fost mai mult decât mulțumit de rezultatele pe care le-am obținut cu strategia noastră de marketing multicanal, care a dat următoarele rezultate:

 

  •   În prima lună a campaniei, anunțurile afișate pe poziții premium prin cumpărare media au înregistrat o rată de clic de 0,9 – 1,72%. 
  •   Campania Google Display a fost de departe cea mai eficientă. Cu un CPM de cinci ori mai mic decât cel al Media Buying, dar cu de șase ori mai multe afișaje care generează cu 1,6 secunde mai mult trafic, campania Google Display a reprezentat 52% din expunerea totală a mesajului.
  •   Căutarea Google a oferit o rată de clic cu 105% mai mare pentru dispozitive mobile decât desktop, dar cu un cost pe clic de 1,6 ori mai mic. Angajamentul pe extensia click-to-call a fost un impresionant 7%.
  •   Reclamele video Facebook au generat 41,81 TP2T reacții pentru femei și 35,51 TP2T pentru bărbați. Am menținut costul pe vizionare la 0,001 Euro pe toată durata campaniei. Pentru anunțurile video YouTube și retargerea video, un cost pe vizionare de 0,0 euro a fost menținut stabil, în timp ce rata de vizionare a depășit 35%.

Am fost extrem de mulțumiți – la fel ca și clientul – de rezultatele campaniei noastre multicanal care s-a concentrat pe transmiterea unui mesaj clar publicului țintă potrivit.

 

Dacă doriți să vedeți cum vă putem ajuta să transformați provocările în creștere, luați legătura astăzi cu noi.

Certificările Agenției

Custom Image
Google Premier Partner

Custom Image
Convert Agency Certified

Custom Image
ETarget Certified

Certificările Echipei

Custom Image
Google Ads Fundamentals Certified

Custom Image
Google Ads Search Certified

Custom Image
Google Ads Display Certified

Custom Image
Google Ads Mobile Certified

Custom Image
Google Ads Video Certified

Custom Image
Google Shopping Ads Certified

Custom Image
Google Web Designer Certified

Custom Image
Google Analytics Certified

Custom Image
Google Tag Manager Certified

Custom Image
Google Waze Ads Certified

Custom Image
Google Digital Sales Certified

Custom Image
HubSpot Inbound Marketing