O firma de curatenie este in general prima optiune pentru curatenia birourilor, dar nu si pentru clientii rezidentiali cand vine vorba de romani. Cei mai mulți preferă să folosească un serviciu ale cărui recenzii asigură o persoană că ar putea avea încredere într-un străin care că nu caută prin lucrurile personale pentru curățarea casei.
Nișă #1 – Cum să accesezi cercul de recomandări personale care influențează alegerile proprietarilor de case din România în selectarea menajelor
Românii tind să stabilească relații semi-personale cu oamenii care își fac curat în case. Ca o trăsătură comună din punct de vedere social, ei acordă puțin interes sau încredere în securitatea oferită de contractele oficiale, preferând o abordare mai personală și mai umană de a pune încredere într-o persoană. Asta face ca expertiza unei firme de curatenie sa nu prezinte un interes redus pentru romani pentru curatenia rezidentiala.
Nișă #2 – Interacțiunea cu asociațiile de proprietari: cel mai fructuos segment pe care o companie de curățenie l-ar putea viza pentru clienții noi
O altă trăsătură culturală a societății românești este legată de modul în care asociațiile de proprietari acționează social. De cele mai multe ori, proprietarii unei asociații nu se cunosc între ei, chiar și președintele unei astfel de asociații rămânând adesea necunoscut pentru mulți membri.
Aceste asociații acționează ca persoane juridice, dar nu există planuri standard, inițiative sau măsuri de proactivitate implementate de către acestea.. Președinții lor iau majoritatea deciziilor administrative, informând vecinii prin postarea de anunțuri scrise pe casa scărilor.
Chiar dacă aranjarea curățării casei scărilor este o datorie a acestui tip de asociere, nu este niciodată transparentă în ceea ce privește modul în care se încheie astfel de contracte, cu cine sau criteriile pe care se bazează. Direcționarea asociațiilor de proprietari s-ar putea dovedi o provocare, deoarece este un mediu complet opac.
Companiile de curățenie au de obicei o anumită clientelă de nișă, motiv pentru care creșterea numărului într-un interval scurt de timp poate fi o provocare – în special în societatea românească, unde este rar ca serviciul de curățenie rezidențială și a scărilor să fie efectuată de o companie și nu de o persoană.
A face toate acestea cu un buget modest necesită mai mult decât o experiență avansată în marketing digital. Este nevoie de strategie și gândire inovatoare pentru a proiecta o soluție funcțională.
Am structurat toate campaniile în jurul fiecărui serviciu prestat de firma de curățenie pentru a face declarații clare și a ne adresa direct anumitor clienți. Întrucât obiectivul principal era creșterea numărului de clienți, a fost adoptată o abordare foarte specifică și de nișă. Nu au fost folosite nici conștientizarea publicului, reputația și nici abonamentele, mai degrabă potențialii clienți au fost direcționați să completeze un formular de solicitare a serviciilor, cu scopul de a-i transforma instantaneu în client.
Pentru a crea această schimbare simplă, ne-am concentrat exclusiv pe cuvintele cheie legate de cea mai puternică intenție de achiziție.
Dirijarea mesajului potrivit către clienții potențiali precalificați, care sunt gata să acționeze conform voinței lor, a luat un proces activ pentru a exclude toate cuvintele irelevante pentru această clientelă particulară. Pe măsură ce campania a început cu peste 400 de cuvinte cheie negative, filtrarea anunțurilor către publicul potrivit, monitorizarea constantă și un proces de readaptare au fost întreprinse pentru a ajusta în mod dinamic campaniile pe baza datelor și a performanței în timp real.
În același timp, pentru a reduce costul pe clic, am creat anunțuri textuale de mare relevanță. Am luat decizia îndrăzneață de a licita pentru a ne asigura că NU ocupăm prima poziție de afișare cu Google Ads. Aceasta a fost o decizie conștientă de a se adapta la un buget restrictiv, asigurând în același timp că anunțul va ieși în evidență datorită structurii clare și a celei mai adecvate formulări.
Deși campania a fost adaptată pentru a afișa reclamele în poziții inferioare, poziția medie fiind de 3,6, rata de conversie a fost de până la 5 – 10%. Vedeți în graficul de mai jos cum a fluctuat fluxul de clicuri și conversii.
Campania de curățenie generală a atins o rată de conversie de 5,37%, chiar dacă anunțul s-a clasat pe locul patru în căutările online, indicând clar că utilizatorii au reacţionat după mesajul cel mai relevant pentru ei, în ciuda plasării sale inferioare.
Pentru curățarea casei scărilor, cel mai dificil serviciu a oferit o rată de clic surprinzătoare de 14%, cu o rată de conversie impresionantă de 10,13%.
Iată ce a spus partenerul manager al REI FACILITY Roxana Mircea despre rezultatele pe care le-am obținut.
“Am început să lucrăm cu agenția Todays în februarie. Campaniile au avut ca scop asigurarea cererilor de oferta pentru serviciile noastre de curatenie prestate de una dintre companiile din grupul REI FACILITY MANAGEMENT. Au muncit din greu și la începutul lunii martie, chiar a trebuit să le cerem să încetinească campania pentru că primim mai multe solicitări decât am putea gestiona!”
Pe scurt, după doar o lună și jumătate, imposibilul a fost realizat. Clientele foarte specifice, greu de identificat au fost direct încurajate să ia măsuri. Acest lucru a fost asigurat la un cost pe conversie de mai puțin de 10 euro și au fost atinși peste 50 de clienți, cu o rată de conversie medie pentru toate campaniile la 4.84%.
Dacă doriți să aflați mai multe despre cum vă putem ajuta să transformați cu succes provocările în creștere și venituri, contactați-ne astăzi!